Svar på frågor.

Jag tänkte svara på ett par frågor jag har fått. Jag tror att de flesta av de här frågorna har blivit besvarade när jag har beskrivit min sjukhustid, men jag tänkte göra det extra tydligt.

Hade du jätte ont när operationen var gjord? Ja, det hade jag. Man har dock rejält med morfin i kroppen och även lokalbedövning, så det är inte outhärdligt. Jag hade också väldigt ont i axeln, av någon anledning. Smärtan förändrades för varje dag, en dag kunde jag ha jätteont vid revbenen, och en annan hade jag galet ont precis i mitten av ryggen, det varierade.
Efter hur många dagar kunde du gå upp? De tvingar upp en nästan direkt efter operationen, och efter det får man gå upp och stå tre gånger varje dag. Jag kunde gå helt själv, utan gåbord, dagen innan jag åkte hem. Innan det kunde jag gå med gåbord utan hjälp, från måndagen kanske.
Är det läskigt att sövas ner? Nja, lite obehagligt kanske, men inte läskigt. De kopplar in narkosmedlet och sedan börjar allt snurra, sedan bara somnar man. Narkospersonalen var verkligen jättetrevlig.
Det var allt för idag, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0