Min sjukhustid. Del 6

Dag 7:

Detta var alltså dagen innan hemfärden, vilket kändes riktigt skönt. Jag hade möjligheten att åka hem den här dagen men jag kände mig inte rikrigt redo, tyvärr. Nu åt jag tre ''riktiga'' mål om dagen och jag gick på toaletten själv, jag kunde också läsa själv, vilket jag inte orkat tidigare. Det hände annars inte så mycket, en trevlig sak var att min sjukgymnast kom, och jag gick utan gåbordet första gången. Jag gick längs korridoren och tillbaka, vilket var mycket längre än jag hade gått på flera dagar. Nu hade jag också på mig vanliga kläder, vilket gjorde att jag kände mig mycket friskare. Jag har inga bilder från den här dagen heller.

Idag ska jag äntligen gå och ta bort mina agraffer. Agraffer är som ''häftstift'' som håller ihop såret, istället för stygn. Efter det ska jag tejpa ihop såret fram tills sommaren, för att få ett så snyggt ärr som möjligt.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0