Min sjukhustid. Del 3

Jag tänkte börja det här inlägget med att kort beskriva hur jag mår just nu. Jag mår helt okej just nu, jag blir inte längre yr när jag ställer mig upp,  utan jag är helt klar i huvudet. Jag får hemskt ont i ryggen om jag står upp en längre stund, och om jag sitter på en hård stol. Detta blir dock bättre för var dag som går, och det märks verkligen, nu kan jag till exempel sitta med vid matvordet när vi äter, vilket jag inte kunde göra i torsdags. Annars rullar det på rätt bra och jag hoppas på att kunna gå lite i skolan i slutet på nästa vecka.
Nu ska jag fortsätta att berätta om min sjukhusvistelse.

Dag 3
Lördagen var verkligen en vändpunkt för mig på sjukhuset, läkarna kom på att de skulle prova att sluta med morfin direkt in i blodet och istället börja ge mig morfin i tablettform, och endast ha kvar pumpen som jag själv styr. Jag vet inte om det enbart var medecinbytet, eller om det var av någon annan anledning, men jag böjade må oerhört mycket bättre. Förmiddagen var likadan som fredagen, men på eftermiddagen vände det. Jag mådde inte längre illa, alls, och jag blev mycket piggare. Min familj säger att det var en enom skillnad; på fredagen hade jag knappt vart mig själv, jag hade mest sovit och spytt, nu kunde jag till och med skämta lite, och jag började få tillbaka min normala röst. När illamåendet försvann vart det betydligt mycket lättare att gå upp och gå, jag slapp hålla i påsen och kunde istället fokusera på att röra benen framåt. Jag ska också förklara det här med att gå; man ''går'' inte riktigt, man får sätta sig på sängkanten för att sedan ställa sig upp, sedan får man gå ett par stag framåt med hjälp av ett gåbord, och sedan får man lägga sig igen, ungefär. Jag kommer också ihåg att hela min familj hade kommit till mitt rum på kvällen, och att vi satt och kollade på gladiatorerna. Från den här dagen har jag tyvärr inga bilder.

Dag 4
Söndagen flöt på som den skulle; jag åt olika tabletter, fick gå upp och stå ett par gånger,fick besök av min familj och jag började äta lite smått. Jag åt då ett par chips och lite äppeljuice, det var allt jag fick i mig vid tillfället. Senare började jag äta smörgåsrån och salta kex och liknande. Annars hände inte mycket intressant denna dag.


Jag kommer att lägga upp en före- och efterbild på min rygg inom de närmsta dagarna, inte röntgen alltså, så att ni får se skillnaden. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Ska bli kul att se före och efter bilder!:)

2012-02-05 @ 20:50:42
URL: http://julhaz.blogg.se/
Postat av: marianne

Underbara du vad fint att du delar med dej till andra om det du är med om /kraaam....

2012-02-18 @ 12:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0