Min sjukhustid. Del 2

Idag tänkte jag berätta om dag 2 och 3, som enligt mig var de jobbigaste.

Dag 2

Jag kommer inte ihåg särskilt mycket från denna dag, förutom smärtan. Jag minns att de sa till mig att jag skulle få åka upp till mitt rum, och jag längtade nåt enormt efter det. Jag ville ha ett ställe där jag kunde slappna av, lite iallafall, och inte vara övervakad var eviga timma på dygnet. Jag minns också att jag mådde illa, fruktansvärt illa. Alla som opererar ryggen mår inte illa, har de sagt. När man får så mycket smärtstillande som man får, så kan man må illa, men alla gör inte det. De sa att många, istället för att må illa, har oerhört ont. Jag hade dock inte särskilt ont, bortsett från den första stunden efter operationen, men illamåendet gjorde det hemskt.
De tog också bort nästan alla slangar, förutom katetern, cvk'n i halsen, dränaget till lungan och lokalbedövningen i såret. Det var galet skönt att slippa dem..

Ungefär klockan 12 körde de upp mig till mitt rum, där jag varvade sömn med illamående. Man måste också gå upp och ställa sig tre gånger om dagen, så det gjorde jag också. Jag bara låg där och hoppades att illamåendet skulle sluta, medan jag höll spypåsen i ett krampaktigt grepp. Jag sov en hel del också, jag ville inte vara vid medvetande, eftersom att jag mådde så dåligt. Vi fick också in röntgenbilderna från dagen innan. Jag ville verkligen inte se dom, jag orkade inte tänka på vad som hade hänt.

Efter - Före


Jag ska bara tillägga att jag kommer att få bättre röntgenbilder, jag lägger upp dom när de kommer. Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Fy vad jobbigt att må illa:( Kram<3

2012-02-04 @ 23:15:29
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0